rahatlık ve sweatshirtler hakkında bir söyleşi


Modern çağın umursamazlığı o kadar yüksek seviyelere geldi ki bu yazıyı bile umursamıyorsunuz. Evet size bunu dememe rağmen umursamıyorsunuz.

Hızlı hızlı sadece cümlenin başına ve sonuna göz gezdirip yapılan bir okuma yapın istemiyorum. Zaten kısa kısa yazıyorum en azından bu yazı için👻

Modern insanlar genel olarak hiçbir şeyi umursamıyor, umursasa dahi umursamamış gibi yapıyor. Bir ara bu konu hakkında da yazı yazacağım ama şimdi yeri değil.

Sebebi de bence çok açık: Salaş modası. Bunun sadece giyim olarak algılamayın lütfen. Sözüm yanlış anlaşılmasın fakat  her şeyi daha basite indirgiyoruz. Daha rahatını abartılı bir şekilde tercih ediyoruz. Mesela bunu doruklarında yaşayan bir kimse pijamayla gitmemesi gereken bir yere pijamayla gidince kendini tamamlamış zannedebilir. Sorarsanız daha rahat olduğu tarzında size açıklama yapacaktır ama emin olun aslında rahat değildir. Fiziksel olarak rahat olsa bile insanlar ne düşünüyor diye illa kafa yorar. Çünkü yerine uygun giyinmediğini ve farklı olduğunu bilir. Bilmiyorsa da artık onun sorunu.

Tabii ki bu kişiden kişiye değişir ama insanlık içgüdüsü bu; farklı olanı yaparken farklı hissedersin. Benim aslında bir örneğim daha var. Bizim son on beş yirmi yıldır (ben dahil) üzerimizden çıkaramadığımız bir şey: Sweatshirt'ler.

Yıllar boyu gömlek pantolon giyen bizler artık daha rahat olduğu için bu kapüşonluları giyiyoruz. Ama rahatlık algısını o kadar iyi oturtmuşlar olmalı ki gömlek giymenin garipsenir hale geldiğini görüyoruz. Bunu ben eleştiriyorum ama artık değişmez bir durum olduğunu da kabul ediyorum. Uluslararası markalar, büyük şirketlerin PR çalışmaları ile bundan sonraki modanın ne olacağını da oldukça merak ediyorum. Ne de olsa uyum sağlamak lazım...

Bu arada bence erkeklerin gömlek ve keten pantolon giydiği; kadınların da ona göre elbiseler giydiği ve bunun garip olmadığı yani normal olanın bu olduğu bir dünya çok daha estetik olurdu. Şimdi gördüğümüzde bize garip geliyor olabilir ama normun bu olduğunu kafanızda canlandırmaya çalışın. Doğrusu görece çirkin olan bireyler bu durumu avantaja çevirebilirdi bence.



Görsel 2