nietzsche ağladığında kitabı hakkında yorumlarım ve felsefeye başlangıç

 

görsel 1



yazıma başlamadan önce daha önce felsefe hakkında pek de bilgisi olmayan bir insan olduğumu belirtmek isterim. 


bu kitabı yorumlarken kitabın içeriğinden veya kitaptaki aforizmalardan ziyade bu kitapla felsefeye başlamak daha doğrusu nietzche’ye başlamak hakkında bilgi vermeye çalışacağım.


bu incelememde kitabın içeriği nietzsche’nin aforizmaları hakkında çok fazla konuşmak istemiyorum çünkü bir arkadaşımla bu kitap hakkında tartıştıktan sonra nietzsche'nin görüşlerinin çok farklı yorumlanabileceğini fark ettim.


youtube'deki portal adlı kanalı belki duymuşsunuzdur. eğer duymadıysanız öneriyorum. nietzsche hakkındaki videoları benim çok dikkatimi çekmişti ve nietzche'ye karşı özel bir ilgi beslemiştim. bu yüzden bir süredir okumayı planlıyordum.


forumlarda gezerken daha önce nietzsche ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olan insanlar nietzsche'ye başlamak için nietzsche ağladığında kitabını önermişlerdi ve bu yorumları dikkate alarak nietzsche ağladığında kitabına başladım.


kitap genel olarak roman havasında geçmesine rağmen içerdiği felsefi bakış açıları ve nietzsche'nin hayatına ve onu daha iyi tanımamıza dair fikirler barındırması ve kitabın inanılmaz sürükleyici olması ilgimi çekti.


kitapta dönemin viyana'sının büyük düşünürleri, büyük bilim adamlarının isimlerinin geçmesi ve hikayeye bazı noktalarda doğrudan katılmaları (örneğin: Freud),kurgulaştırılarak romana yerleştirmelere kitapla daha hızlı bağ kurmanız ve etkilenmenize sebep oluyor.


kitabın sonundaki yazarın notları kısmında nelerin kurgu nelerin gerçek hayatta da olduğuna dair bilgiler verilmiş.


tabi tarihteki bazı önemli isimlerin yaşadığı olaylar kitapta kısmen kurgulaştırılarak verilmiş olmasına rağmen bazı noktalarda bu nasıl kurgu dediğim anlar oldu.


bu da yazar ırvin d. yalom'un inanılmaz kalemi sayesinde olmuştur. kitabın sürükleyici ve sürekli merak uyandıran yapısı benim gibi nietzsche'ye ve hayatına ilgi duyanları oldukça tatmin edecektir diye düşünüyorum.